Betalning
Betalning på sidan sker via Billmate Checkout. Mer information och villkor hittar ni här.
Leveransvillkor
Vi jobbar alltid hårt med att leverera våra produkter så snabbt som möjligt. Normalt inom 2-5 arbetsdagar.
Varorna levereras till närmaste utlämningsställe/DHL servicepoint.
DHL Paket
Endast företag
Leverans sker normalt inom 1-3 arbetsdagar
OBS! Bara till företagsadress med ett företagsnamn som mottagare
Till företag kan vi skicka varorna med DHL Företagspaket, DHL kör ut och levererar varorna direkt till leveransadressen. Ingen avisering sker.
Adressen måste vara bemannad kontorstid vardagar 08:00 - 16:00 för mottagande.
Vi förbehåller oss rätten att debitera för dom kostnader som kan uppstå om det inte går att leverera till angiven leveransadress.
Tänk på att du som kund alltid ska kunna visa legitimation vid utlämningen/leveransen av produkterna.
OBS! om vi redan skickat ditt paketet kan vi tyvärr inte kostnadsfritt ändra utlämningsställe.
DHL Servicepoint - Leverans till uthämtningsställe
Leverans sker normalt inom 2-3 arbetsdagar
Vi aviserar våra paket via e-post samt sms direkt till din mobiltelefon.
Påminnelse skickas via sms och brev.
Utlämning sker mot uppvisande av legitimation och sändningsnummer.
Försändelser levereras till ditt närmaste DHL Servicepoint som som räknas ut ifrån ditt postnummer,.
Vill du byta till ett utlämningsställe nära t.ex. din arbetsplats skriv det i meddelande rutan vid beställning i kassan.
Emballageskador
Vid mottagande av godset måste leveransen kontrolleras och eventuella emballageskador måste noteras av
chauffören innan påskrift.
Kontakta oss genast - info@smidesskyltar.nu - och bifoga bilder på emballage samt på godsskadan.
Skador skall anmälas till oss inom 24 timmar efter mottagande.
Ej uthämtade paket
Vid ej hämtat paket debiteras frakt samt returfrakt och emballage 390kr inkl. moms.
Denna kostnad kommer justeras på er faktura och faktureras genom Billmate AB.
Du måste enligt svensk lag alltid meddela oss vi nyttjande av ångerrätt, reklamation, byte eller retur av din beställning.
Fraktkostnad
Dhl service Point är 95 Sek.
Företagsfrakt är 125 Sek.
Ångerrätt Reklamation
Produkter måste vara i oförändrat skick och oförstörd med originalförpackning.
Annars godkänns inte returen.
Läs gärna dina rättigheter som konsument
För företag gäller köplägen.
Ingen ångerrätt gäller på specialbeställda produkter samt tryck.
Så här gör du Returanmälan/Reklamation
Logga in på ditt konto, eller skapa ett konto med samma e-post du använde vid beställningen. Leta upp din order under ”Mina beställningar” och klicka på den. Skrolla ner så finns returanmälan. Du markerar och sätter antal och skriv ev. kommentar om du vill byta, reklamera eller returnera. Vid byte ange artikelnummer och eventuell längd på produkten. Slutför anmälan. Efter du gjort den väntar du på returgodkännande och när det mailet kommit skriver du ut returslipen på ditt konto och bifogar den i försändelsen. Skicka sedan till:
Smidesskyltar.nu
Storgatan 90
365 42 Hovmantorp
Sverige
0478 313 80
Personuppgiftslagan
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (GDPR) följer vi denna.
Leveransinformation
Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order. Vi kan även behöva kommunicera informationen via mail i vissa fall.
FÖRETAGETS INFORMATION
Smidesskyltar.nu
Storgatan 90
365 42 Hovmantorp
Sverige
Tel: 0478 313 80
Mobil: 070 94 303 60
E-post: info@smidesskyltar.nu
Telefontid: Måndag till Fredag 08.00 - 16.00
Hemsidan: www.smidesskyltar.nu